Usein kysytyt kysymykset
Yleistä
Mikä NetLux Kuljetus Oy?
Netlux Kuljetus Oy Vuodesta 2008 toiminut kotimainen kuljetus- ja logistiikka-alan yritys, joka palvelee niin kuluttaja kuin yritysasiakkaita kotimaan sekä ulkomaan kuljetuspalveluissa. Netluxin kautta voi lähettää yksittäisiä paketteja mutta myös
suurempia rahti- ja lavalähetyksiä. Pikakuljetukset onnistuvat myös Netluxin kautta kätevästi ympäri Suomen luotettavasti ja toiveidesi mukaisesti. Netlux tarjoaa lisäksi varastointipalveluita ja lisäarvopalveluina mm. tuotteiden lajittelut, yhdistämiset ja pakkaukset sekä huoltoon, kierrätykseen ja palautuksiin liittyvät kuljetuspalvelut.
Miksi valita Netlux Kuljetus Oy:n kuljetuspalveluiden toimittajaksi?
Lähetyspalvelumme tarjoavat yrityksille sekä kuluttajille monipuoliset lähetysvaihtoehdot niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Meillä on monivuotinen kokemus kuljetuspalveluista ja toimimme aina asiakas edellä tarjotessamme kuljetuksia. Käytössämme on koko Suomen kattava kuljetusverkosto, jonka katamme yhdessä kumppaneidemme kanssa. Me Netluxilla haluamme olla aina asiakkaidemme luottamuksen arvoisia ja asiakaspalvelussamme teitä palvelee aina ihminen – ei robotti. Meiltä saa nopeaa sekä asiakaslähtöistä palvelua eikä vastauksia tarvitse odottaa päiväkausia. Meiltä onnistuvat myös verkkokauppaintegraatiot: pakettikortit ja data liikkuvat automaattisesti, samalla tapaa kuin isoillakin toimijoilla.
Missä NetLuxin terminaalit sijaitsevat?
NetLuxin oma terminaali sijaitsee Vantaalla aivan Helsinki-Vantaa lentokentän läheisyydessä osoitteessa Nuolitie 9 01740 Vantaa. Tämän lisäksi NetLuxilla on pitkin Suomea yhteistyökumppaneita, joilla on omat terminaalit, joista lähetyksemme kulkevat kätevästi kaikkialle Suomeen.
Mistä löydän Netluxin yhteystiedot ja aukioloajat?
Löydät kätevästi yhteystietomme täältä.
Lähetyksen lähettäminen
Lähetyksen teko
Mitä palveluita Netlux tarjoaa?
Netlux tarjoaa useita eri kuljetuspalveluita asiakkaille ympäri maailman. Valikoimaamme kuuluu mm. pakettilähetys, noutopistelähetys, rahtilähetys, lavalähetys ja erikoislähetys palvelut. Vantaan terminaalissa tarjoamme myös varastointipalvelua. Palvelumme räätälöidään aina asiakaskohtaisesti vastaamaan heidän toiveita ja tarpeita.
Millaisia palveluvaihtoehtoja Netlux Kuljetuksella on tarjota?
Kuluttajilla on mahdollista tilata seuraavat palvelut suoraan kotisivuiltamme: Kotipaketti, Yrityspaketti, Rahtilähetys, Lavalähetys ja Polkupyörä eli Fillari-tuote.
Yritysasiakkaille, jotka ryhtyvät sopimusasiakkaaksi, voimme tarjota seuraavat palveluvaihtoehdot: Kotipaketti, Noutopistepaketti, Paikallinen paketti, Yrityspaketti, Rahtilähetys, Lavalähetys ja Polkupyörä eli Fillari-tuote.
Miten valitsen parhaan palveluvaihtoehdon NetLux kuljetuspalveluista?
Netluxilla on tarjota monia eri kuljetusvaihtoehtoja.
Hintaan vaikuttavat mm. paino, mitat, lähetyksen lastaus ja purkupaikka sekä mahdollinen kuljetussopimus Netlux Kuljetus Oy:n kanssa.
Mikäli sinulla on kuljetussopimus ja käyttäjätunnukset, voit tarkistaa sopimushinnan kirjautumalla asiakasportaaliin.
Jos sinulla ei ole käyttäjätunnusta tai kuljetussopimusta, voit laskea perushinnan kotisivuiltamme. Mikäli et ole vielä asiakkaamme, saat tarjouksen yksittäiselle lähetykselle helposti lähettämällä sähköpostia
Olen yksityishenkilö. Voinko lähettää tilauksen kauttanne?
Kyllä voit. Netlux palvelee myös yksityisasiakkaita ja lähettäminen onnistuu myös suoraan kuluttajalta-kuluttajalle, oli kyseessä sitten yksittäinen pakettilähetys tai vaikka kuorma-autollinen tavaraa.
Tarjoaako Netlux Yritykseltä kuluttajalle (B2C) palveluita?
Kuinka voin lähettää paketin Kotimaassa?
Paketin, Lavan tai Rahdin lähettäminen kauttamme on helppoa ja voit laskea hinnan kätevästi meidän hintalaskuristamme Netlux Hintalaskuri ja tilata kuljetuksen suoraan sieltä. Voit olla myös ensin yhteydessä asiakaspalveluumme 09-23175900 /
Kuljetuksen voi maksaa suoraan tilausvaiheessa. Yritysasiakkaille tarjoamme myös laskutusvaihtoehdon.
Onnistuuko paketin kuljetus Kuopiosta-Rovaniemelle?
Kyllä onnistuu. Kauttamme saat ovelta-ovelle palvelut kaikkialla Suomessa.
Voinko lähettää Netluxin kautta ulkomaille?
Kyllä voit! Kauttamme voi lähettää kohdemaasta ja vastaanottajasta riippuen lähetyksiä eri vaihtoehdoilla. Netluxin kautta voi lähettää paketit käyttäen maarahtia tai lentorahtia.
Kohdemaasta riippuen käytössämme on yksityisille asiakkaille seuraavat palvelut: Road Home,Road Business, Road Freight, Pallet, XPRS, XPRS+, Europe, Europe +, World ja XPRS Pallet.
Lisäksi Yritysasiakkaille tarjoamme käyttöön B2C Pickup (noutopiste)-palvelun sekä Pickup Parcel Business (noudot yritykseltä yritykselle) -palvelun. Lisäpalveluna tuontilähetykset tapauskohtaisesti.
Mitä lisäarvopalveluita kauttanne on mahdollista saada?
Palvelumme räätälöidään asiakkaan tarpeen mukaan. Yleisimmät lisäarvopalvelumme ovat Hiab-kuljetukset, pakkaus- ja sisäänkantopalvelut, tietoturvatyhjennykset, aikataulutetut lähetykset ja pikakuljetukset.
Tarvitsen pikakuljetuksen, mitä teen?
Me autamme, soita meille 09 2317 5900. Muistathan että sähköposti ei ole pikaviestintäväline, mikäli kyseessä on kiireellinen lähetys esimerkiksi saman päivän toimitus.
Mistä löydän palveluiden hinnat?
Hinta-arvion saat heti käyttämällä laskuriamme Netlux Hintalaskuri
Voit myös ottaa yhteyttä suoraan meihin , jossa myyntitiimimme auttaa sinua mielellään.
Onko lähetykset vakuutettuja?
Ei ole. Korvausvelvollisuutemme lähetyksen katoamisen tai vaurioitumisen yhteydessä on määritelty kuljetusehdoissamme.
Kuinka paljon NetLux Kuljetus Oy:n kuljetuspalvelut maksavat?
Pakettipalveluiden, lavapalveluiden sekä rahtipalveluiden hinnat perustuvat valittuun palveluun ja lähetysten painoon. Palvelemme yritysasiakkaita sekä kuluttaja-asiakkaita heidän tarpeidensa mukaan ja toiveet huomioiden. Tarjoamme aina kilpailukykyisen palveluratkaisun sopivalla palvelulla.
Mitä NetLux Kuljetus Oy:n kuljetuspalvelut hinta pitää sisällään?
Palvelumme sisältää kuljetuksen ovelta ovelle eli lähettäjältä vastaanottajalle toimitusaikataulumme mukaisesti. Lähetyksen toimitus tapahtuu valitun palvelun mukaan joko suoraan vastaanottajan osoitteeseen tai noutopisteeseen. Mikäli haluat lähetyksen kotiovellesi, mutta et ole paikalla vastaanottamassa lähetystä, voimme tarvittaessa luvallasi jättää paketin yhdessä sovittuun paikkaan toimituspaikan osoitteessa.
Miten tiedän kuinka paljon lähettäminen tulee maksamaan?
Näet hinnan heti hintalaskuristamme, kun syötät tarvittavat tiedot laskuriimme. Aloita valitsemalla jokin palveluistamme (Paketti, Lava tai Rahti), jonka jälkeen lisää lähettäjän ja vastaanottajan postinumero sekä lähetyksen mitat. Valitse myös onko kyseessä kuluttaja vai yritys lähettäjänä/vastaanottajana. Kun olet syöttänyt kaikki tarvittavat tiedot, näet kuljetuksen hinnan kyseiselle lähetykselle.
Asiakaspalvelumme auttaa myös mielellään hintatiedusteluissa, joten voit ottaa myös yhteyttä suoraan puhelimitse tai sähköpostilla.
Kuinka maksaa kuljetus?
Meillä on käytössä Paytrailin yleisimmät maksutavat, joten voit maksaa lähetyksesi turvallisesti mm. kaikkien suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla, yleisimmillä luottokorteilla tai Mobile Paylla (tulossa).
Rekisteröityneet yritysasiakkaat voivat valita laskutuspalvelun, jolloin laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa kalenterikuukausittain. Luottotiedot tarkistetaan ennen kuljetusta.
Lisätietoja maksutavoista löydät kotisivuiltamme kohdasta ”Hyvä tietää” ja sieltä Maksutavat
Voinko lähettää postiennakolla tai jälkivaatimuksella?
Tämä ei valitettavasti ole mahdollista kauttamme, sillä emme käsittele käteistä rahaa.
Rekisteröityneet yritysasiakkaat voivat valita laskutuspalvelun, jolloin laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa kalenterikuukausittain.
Tullaus
Kuka maksaa tullimaksut ja verot?
Lähtökohtaisesti kauttamme voi lähettää EU:n ulkopuolelle lähetyksiä vain siten, että lähetyksen vastaanottaja maksaa mahdollisesti vero- ja tullimaksut, ellei erikseen ole muuta sovittu.
Mikä on kauppalasku?
Kauppalasku on lähettäjän ja vastaanottajan välinen myyntisopimus tai asiakirja, jossa ilmenee tapahtuman sisältö. Kauppalasku sisältää keskeisiä tietoja esimerkiksi tavaroiden tulliselvityksen ja viranomaismaksujen (esim. tullimaksujen ja verojen) määräystä varten.
EU:n ulkopuolelle kuljetettavien tavaralähetysten mukana tulee olla kauppalasku. Asiakirjalähetykset eivät tarvitse kauppalaskua.
Tilauksen tekeminen
Kuinka saan yritykseni käyttöön Netlux Kuljetus Oy:n kuljetuspalvelut
Ota yhteyttä myyntiimme ja katsomme teille sopivimmat kuljetuspalvelut.
Haluaisin tarjouksen kuljetuspalveluista. Kuinka etenen?
Ota yhteyttä myyntiimme ja katsomme teille sopivimmat kuljetuspalvelut.
En saa tehtyä tilausta? Kuinka toimin?
Jos tilauksen tekemisessä ilmenee ongelmia, tarkista että olet täyttänyt kaikki vaaditut kohdat huolellisesti. Jos tilauksen tekeminen ei siltikään onnistu, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen
Hintalaskurin mukaan postinumeroni ei kelpaa. Miten teen lähetyksen?
Netluxin tilausjärjestelmä tarkistaa, että postinumero täsmää antamasi osoitteen kanssa. Mikäli postinumero ei kelpaa, tarkista postinumero. Muistathan myös tarkistaa, että kaikki vaaditut kentät on täytetty oikein. Virheelliset tiedot saattavat aiheuttaa viiveitä toimituksessa.
Jos lähetyksen teko ei siltikään onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme
Miten saan muutettua lähetykseni toimitusosoitteen?
Lähetyksen toimitusosoitteen voi muuttaa se osapuoli, joka maksaa lähetyksen rahdin. Mikäli haluat muuttaa toimitusosoitetta, otathan yhteyttä Netluxin asiakaspalveluun
Miten voin tilata noudon?
Voit tehdä tilauksen kotisivuiltamme tai sopimusasiakkaana suoraan tilausjärjestelmästämme.
Voinko sopia vakionoudon?
Kyllä voit, mikäli lähetystarpeesi on päivittäinen.
Milloin lähetykseni noudetaan?
Pääsääntöisesti automme noutavat lähetyksiä arkisin 7-17 välillä pois lukien arkipyhät, ellei muuta ole sovittu.
Tilauksen peruminen
Miten voin perua lähetyksen?
Voit perua tilauksen 30 min sisään tilauksesta olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme, jolloin palautamme maksamanne tilauksen maksun automaattisesti täysimääräisenä. Palautuksessa menee muutama pankkipäivä.
Määränpäät
Mitä pitää tietää, kun lähetän ulkomaille?
Tarkasta lähetysmääräykset (esim.www.tulli.fi ) näissä voi olla maakohtaisia eroja. Valmistele tarvittavat dokumentit hyvissä ajoin etukäteen (pakettikortti ja kauppalasku). Tällä varmistat, ettei lähetykselle aiheudu viiveitä matkalla, koska tulliviranomaiset luokittelevat ja käsittelevät lähetykset niiden perusteella. Ulkomaille lähetettäviin lähetyksiin kohdistuu usein tullimaksuja ja veroja ja nämä vaihtelevat kohdemaan ja lähetyksen arvon mukaan. Varmista aina, että tiedät mitä sinun tai vastaanottajan tulee maksaa.
Tarkasta osoitetiedot, koska tullin tarvitsee varmentaa lähetyksen lähtöpaikka sekä määränpää.
Minne kaikkialle Netlux toimittaa?
Netluxin kautta lähetykset kulkevat kaikkialle Suomeen ja ulkomaille.
Hintalaskurimme näyttää sinulle suoraan, onko sijainnistasi mahdollista lähettää lähetyksiä valitsemaasi määränpäähän. Laskuri näyttää samalla tarjolla olevat palveluvaihtoehdot sekä hinnat.
Voinko saada tilaukseni kotiinkuljetuksena?
Tilaamasi lähetyksen voit saada kotiinkuljetuksena. Hinnat sisältävät noudon valitsemastasi osoitteesta ja lähetys toimitetaan valitsemaasi osoitteeseen. Kotiinkuljetuspalvelu ei koske noutopistepaketteja.
Voinko tuoda lähetykseni Netluxin terminaaliin?
Kyllä, valmiiksi tilatun lähetyksen voit myös itse toimittaa NetLuxin Vantaan terminaalille Nuolitie 9 01740 Vantaa.
Lähetys tulee olla pakattuna asianmukaisesti ja lähetykseen tulee olla kiinnitettynä tarvittavat lähetysasiakirjat.
Toimittaako Netlux postilokeroihin?
Ei. Netlux ei toimita postilokeroihin, mutta tähän on vaihtoehtona noutopistepaketti, joka on käytettävissä kotimaassa sekä useimmissa Pohjoismaissa.
Missä lähetykseni on?
Seuranta
Miten voin seurata lähetystäni?
Voit seurata lähetystäsi syöttämällä tilausnumeron Netluxin lähetysten seurantaan, jonka sait kuljetustilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiin.
Odotan toimitusta. Ottaako kuljettaja minuun yhteyttä?
Kotipakettipalvelussamme olemme yhteydessä vastaanottajaan ennen lähetyksen toimitusta.
Noutopistepalvelussa vastaanottaja saa viestin (tekstiviesti/sähköposti), kun lähetys on noudettavissa.
Muissa palveluissa lähettäjä voi erikseen valita lisäpalveluna vastaanottajan avisoinnin.
Kauanko lähetyksen toimitus kestää?
Kuljetusaika perustuu aina arvioituihin aikatauluihin.
Pääosin kotimaan toimitusaikamme ovat 1-3 työpäivää siitä kun lähetys on annettu NetLuxin kuljetettavaksi. Ulkomaan toimitusaika on maasta sekä palvelusta riippuen 3-14 vuorokauden väliin. Nopeimmillaan lähetyksen saa jo seuraavaksi päiväksi.
Missä lähetykseni on?
Voit seurata lähetystäsi syöttämällä tilausnumerosi Seuraa lähetystäsi – osioon.
Lähetystiedusteluun liittyvissä kysymyksissä voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme joko soittamalla 09 2317 5900 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen
Voinko noutaa lähetykseni jostain?
Kyllä asiakasnouto onnistuu ainoastaan Vantaan toimipisteestämme Nuolitie 9 01740 Vantaa. Mikäli sinulla on tarvetta noutaa lähetyksesi jostain muualta, ole yhteydessä Netluxin asiakaspalveluun 09 2317 5900 / , niin selvitämme asiaa.
Sopimusasiakkailla on noutopistepakettipalvelulla vaihtoehtona myös lähettää lähetys suoraan valittuun noutopisteeseen.
Mistä voin noutaa NetLux noutopistepakettini?
NetLuxin noutopistepaketti ohjautuu pääsääntöisesti lähimpään noutopisteeseen, joka sijaitsee usein kauppakeskuksessa, kaupassa tai huoltoasemalla. Kyseessä voi olla noutoautomaatti ja noutopiste, joka sijaitsee kivijalkamyymälässä. Laajan kumppaniverkoston avulla pystymme toimittamaan läpi Suomen moniin noutopisteisiin paketteja. Tehdessäsi tilausta voit valita paketin noutopaikaksi toimipaikan tai pakettiautomaatin. Toisinaan paketit voivat kuitenkin päätyä eri paikkaan, kuin mihin ne on tilattu. Pakettiautomaatteihin tilatut paketit voivat ohjautua lähimpään toimipisteeseen, esimerkiksi jos pakettiautomaatti on toimitushetkellä täynnä.
Miten noudan lähetyksen noutopisteestä?
Noutopistepalvelussa saat viestin (tekstiviesti/sähköposti) ja koodin, kun lähetys on noudettavissa. Koodilla saat noudettua lähetyksesi noutopisteestä. Muistathan ottaa henkilötodistuksen mukaan, mikäli noudat lähetyksesi muualta kuin noutopistelokerosta.
Miksi tilaus ei mennyt valittuun noutopisteeseen?
Todennäköisesti valittu noutopiste on ollut toimitushetkellä täynnä, jonka vuoksi lähetys on ohjautunut toiseen noutopisteeseen.
Ennen lähetyksen lähettämistä
Mitä pitää huomioida ennen lähetystä?
Varmista että lähetys on pakattu huolellisesti ja että tarvittavat dokumentit on liitetty mukaan lähetykseen. Tarkista vastaanottajan yhteystiedot huolellisesti. Valitse myöskin lähetykselle oikea palvelu tilausjärjestelmästämme, sillä virheellisestä palvelusta voi aiheutua lisäkustannuksia.
Lähetyksen pakkaaminen
Miten lähetys tulisi pakata?
Valitse lähetykselle oikean kokoinen ja riittävän tilava pakkaus. Suojaa lähetettävä tavara mahdollisimman hyvin pehmusteella niin, että tavara ei koske pakkauksen sisäreunoja. Esineen ympärille ei kuitenkaan kannata jättää tyhjää tilaa, koska silloin pakkauksen sisältö pääsee liikkumaan pakkauksen sisällä. Tyhjä tila pakkauksen sisällä kannattaa täyttää esimerkiksi käyttäen styroksin palasia, vaahtomuovia tai kuplamuovia. Pakkauksen olisi hyvä olla mahdollisimman säännöllisen muotoinen, sillä liepeet ja ulokkeet alistuvat herkemmin vahingoittumiselle.
Oikea pakkaaminen ehkäisee kuljetusvahinkoja sekä helpottaa ja nopeuttaa lähetysten käsittelyä. Lähetykset kulkevat useiden käsittelyvaiheiden kautta, joten niiden tulee kestää normaalia kuljetusrasitusta. Huolellinen pakkaaminen voi tuntua kalliilta, mutta rikkonainen tuote tulee usein vielä kalliimmaksi.
Onko teillä pakkaamiseen ohjeistusta?
Tietenkin on! Kotisivuiltamme kohdasta ”Hyvä tietää” löytyy Pakkausohjeet ja vinkit lähetyksille.
Miten pakkaan autonrenkaat valmiiksi lähettämistä varten?
Renkaat voi pakata pahvilaatikkoon, kelmuun tai kutistemuoviin. Esimerkkejä pakkauksista löydät kotisivuiltamme kohdasta ”Hyvä tietää” ja sieltä Ajoneuvon renkaiden pakkausohjeet
Huomioithan, että joissain tapauksissa renkaat tulee lähettää käyttäen lavaa (esim. lähetettäessä Norjaan, Ruotsiin ja Tanskaan useita autonrenkaita, edellyttää se lavan käyttöä). Kun renkaat lähetetään lavalla, lavan tulee olla riittävän suuri ja renkaat eivät saa ylittää lavan reunoja. Lisäksi renkaat pitää kääriä kiristekalvoon, ja päälle tulee laittaa suoja esimerkiksi jykevästä kartongista, muovista tai puusta. Muistathan kiinnittää rengaspinon vielä lavaan vahvoilla muovi- tai metallipannoilla.
Haluan lähettää polkupyörän, kuinka minun tulisi toimia?
Meillä Netluxilla on ihan oma palvelu polkupyörien lähetystä varten kotimaassa. Polkupyörän lähettäminen onnistuu kätevästi Fillari-palvelullamme, ja pyörien lähetys onnistuu niin yritysasiakkaille kuin myös suoraan kuluttaja-asiakkaille. Valittavissa on neljä erilaista vaihtoehtoa: lasten pyörä, aikuisten pyörä, erikoispyörä 1 ja erikoispyörä 2. Palvelu määrittyy lähetettävän polkupyörän mittojen mukaan. Mikäli pyörän mitat ylittävät palveluiden maksimimitat, polkupyörä tulee lähettää käyttäen rahtipalvelua. Tarkemmat palvelukohtaiset mitat löydät kotisivuiltamme kohdasta ”hyvä tietää” ja sieltä Kotimaan palveluiden lisämaksut.
Milloin lähetys tulee lähettää lavalla?
Kotimaassa lähetys tulee lähettää lavana tai rahtina, kun lähetyksen paino ylittää yli 35 kg. Rahtilähetyksissä tulee myöskin yli 35 kg lavoittaa, jolloin rahdituspaino lasketaan myöskin lavapaikan mukaan.
Ulkomaille lähetettäessä on maakohtaisia eroja, joten varmistathan aina asiakaspalvelusta 09 2317 5900 / ennen lähettämistä
Onko lähetyksillä koko- tai painorajoituksia?
Kyllä, koko- ja painorajoitukset vaihtelevat tuotteittain sekä maittain. Tarkempia tietoja löydät Netlux palvelut tai voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme 09 2317 5900 /
Millaiset kokorajoitukset lähetyksille on?
Koko- ja painorajoitukset vaihtelevat tuotteittain sekä maittain. Tarkempia tietoja löydät Netlux palvelut tai voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme 09 2317 5900 /
Mitkä ovat lähetyksen enimmäismitat ja -paino?
Löydät koko- ja painorajoitukset Netlux tuotteet
Miksi minun tarvitsee ilmoittaa lähetyksen paino ja mitat?
Jokaiselle tuotteelle on määritelty min/max mitat ja painot, jotka vaikuttavat lähetyksen hinnoitteluun.
Miten lähetyksen rahdituspaino lasketaan?
Rahdituspaino lasketaan tilavuuden, massan tai kuljetusyksikössä todellisuudessa käytetyn lava- tai kuormatilan mukaan.
Lähetysten lastaaminen kuormatilassa päällekkäin on mahdollista vain, jos kaikki seuraavat edellytykset täyttyvät:
Lähetyksen kollit ovat keskenään pinottavissa 2,4 m korkeuteen painonsa, muotonsa ja kestävyytensä puolesta. Mikäli lähetys koostuu vain yhdestä kollista, tulee sen soveltua sekä päälle että alle lastattavaksi. Yhden kollin tai lavan korkeus ei saa ylittää 1,2 metriä. Kollin massa saa olla korkeintaan puolet vastaavan lavapaikan rahdituspainosta. Kollin on oltava tasainen, tiivis ja hyväkuntoinen. Päällelastattavien tuotteiden on oltava koneellisesti käsiteltäviä.
Rajoitukset
Kuljettaako Netlux VAK-kuljetuksia?
Kyllä tietyin rajauksin. Vaarallisia aineita sisältävät lähetykset tulee aina varmistaa etukäteen puhelimitse Netluxin asiakaspalvelusta, pelkkä sähköinen tilaus ei riitä. Lisätietoja voit kysellä myös asiakaspalvelustamme
VAK-luokiteltujen tavaroiden kuljettamisessa on kuljetusketjun osapuolien noudatettava määräyksiä, joita Laki vaarallisten aineiden kuljettamisesta tiellä (2.8.1994/719) muutoksineen ja niihin liittyvine asetuksineen vaatii. Tavaraliikenteessä voidaan vaarallisia aineita kuljettaa ainoastaan tietyissä palveluissa.
Mitä Netlux ei kuljeta?
Netlux ei kuljeta mm seuraavia tuotteita:
- Netlux ei kuljeta vaarallisia aineita luokka 1 ja luokka 7 (poikkeuksena luokka 1.4S) ellei tästä ole tehty erillistä sopimusta.
- Vainajia, tuhkauurnia, ruumiinosia tai elimiä eikä kuolleita eläimiä
- eläviä eläimiä, ellei tästä ole tehty erillistä sopimusta
- tupakkaa, alkoholijuomia ja lääkeaineita, ellei tästä ole tehty erillistä sopimusta
- pakkaamattomia elintarvikkeita
- pakkaamattomia rehuja
- muuttokuljetuksia
- Aseita, räjähteitä tai niihin rinnastettavia tuotteita
- Rahaa
- Lämpösäädeltyjä kuljetuksia
Mikäli epäilet, että lähetyksesi sisältää tuotteita, joihin liittyy rajoituksia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme
Dokumentaatio
Mikä on pakettikortti?
Pakettikortti on lähetykseen liimattava osoitekortti, jossa ilmenee lähettäjän sekä vastaanottajan osoitetiedot ja muut lähetyksen oleelliset tiedot.
Mistä saan pakettikortin?
Pakettikortin saat kätevästi suoraan tilausjärjestelmästämme tehdessäsi tilauksen.
Kuljetusehdot
Mistä löydän kuljetusehdot?
Kuljetusehdot löytyvät kotisivuiltamme osiosta Tuote- ja palveluehdot.
Reklamaatiot
Lähetykset
Lähetys saapui perille vaurioituneena. Miten toimin?
Mikäli lähetyksesi on vahingoittunut matkalla, pyydä kuljettajaa kirjaamaan vaurio käsipäätteeseen tai rahtikirjaan ennen kuin kuittaat lähetyksen vastaanotetuksi. Tämä on tärkeää, sillä muuten hyväksyt lähetyksen siinä kunnossa kuin se on luovutettu. Mikäli et halua ottaa vaurioitunutta lähetystä vastaan, voit kieltäytyä kuittaamasta lähetystä vastaanotetuksi.
Mikäli väheneminen tai vahingoittuminen ei ole ulospäin havaittavissa (piilovaurio), reklamaatio on tehtävä kirjallisesti seitsemän (7) arkipäivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Ota kuvat pakkauksesta, pakettikortista ja vahingoittuneesta tuotteesta. Valitettavan vahingon sattuessa ole yhteydessä myös asiakaspalveluumme, jotta saamme asian heti käsittelyyn. Tämän jälkeen sen osapuolen, joka maksaa lähetyksen rahdin, on tehtävä reklamaatio Netluxille kirjallisesti.
Pyydämme, että teet kirjallisen reklamaation suoraan nettisivuiltamme käyttäen valmista vahingonkorvaushakemusta. Löydät vahingonkorvaushakemuksen myös välilehdeltä ”Yhteystiedot”.
Mitä teen, jos tavara kadonnut matkalla?
Tavara katsotaan kadonneeksi, ellei sitä ei ole luovutettu 28 päivän kuluessa siitä, kun Netlux otti tavaran kuljetettavaksi. Mikäli luovutuspäivä on etukäteen kirjallisesti sovittu, katsotaan lähetys kadonneeksi 14 päivän kuluttua luovutusajan päättymisestä.
Mikäli lähetyksesi on kadonnut, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme, jonka jälkeen täytä kotisivuiltamme löytyvä vahingonkorvaushakemus. Löydät vahingonkorvaushakemuksen myös välilehdeltä ”Yhteystiedot”.
Huomioithan, että vain rahdin maksaja voi tehdä rahdinkuljettajalle korvausvaateen. Mikäli olet lähetyksen vastaanottaja, ota yhteyttä lähettäjään
Miten teen reklamaation?
Lähetyksiä koskevat reklamaatiot on tehtävä viipymättä sen jälkeen, kun vahingoittuminen, väheneminen, viivästyminen tai katoaminen on havaittu tai se olisi pitänyt havaita. Mahdolliset reklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti käyttämällä kotisivuiltamme kohdasta ”yhteystiedot” löytyvää vahingonkorvaushakemusta. Liitä mukaan kauppalasku, mahdolliset tositteet vauriosta, valokuvat sekä vauriotuotteesta että alkuperäisestä pakkauksesta.
Mikäli sinulla herää kysymyksiä tai tarvitset ohjeita reklamaation tekoon, voit ottaa yhteyttä osoitteeseen . Pyrimme palaamaan asiaan arkipäivisin 48 h sisällä viestin vastaanottamisesta.
Varastointipalvelut
Onko NetLuxilla varastointipalveluita?
Kyllä Netlux tarjoaa myös varastointipalveluita kotimaassa. Varastointipalvelut suunnitellaan aina yhdessä asiakkaan kanssa ja varastointipalveluun on mahdollista sisällyttää erilaisia lisäpalveluita kuten hyllytystä, inventaariota, lähetysten keräilyä ja lähetysten uudelleen pakkausta.
Mikäli varastointipalvelumme kiinnostaa, ota yhteyttää osoitteeseen ja katsotaan yhdessä sinun tarpeisiisi sopiva varastointipaketti!
Haluaisin tarjouksen varastointipalveluista. Kuinka minun tulisi edetä?
Mikäli haluat saada tarjouksen varastointipalveluista, ota rohkeasti yhteyttä osoitteeseen , jossa myyntiosastomme kertoo mielellään lisää palvelusta.
Miten tuotteet varastoidaan?
Tuotteet varastoidaan hyllypaikoille asiakaskohtaisesti tai muulla yhdessä sovitulla tavalla.
Verkkokauppa-asiakkaille
Mitä palveluita teillä on tarjota verkkokaupoille?
Samat lähetys- ja varastointipalvelut ovat saatavilla myös verkkokaupoille.
Minulla on verkkokauppa. Miten saamme integraation onnistumaan kanssanne?
Tilausjärjestelmämme on helposti yhdistettävissä yleisimpiin lisäosiin kuten Magento, WooCommerce ja Shopify (tulossa 2024 aikana).